Informatie management

ICT diensten

Waarheen beweegt uw organisatie en hoe kan ICT deze bewegingen ondersteunen.
Met informatieplannen brengen we de bewegingen van uw organisatieonderdelen in relatie tot ICT wijzigingen in beeld. Hiermee maken we duidelijk welke organisatie onderdelen samen gaan participeren in projecten en krijgt u op tijd de input voor de ICT begroting van komend jaar.

Uitgangspunten voor uw bedrijfsvoering vertalen wij naar ICT uitgangspunten voor een functionele architectuur die de besluiten over nieuwe applicaties, modules en interfaces ondersteunt. Tevens maakt een functionele architectuur de consolidatiemogelijkheden in uw applicatielandschap zichtbaar.

ITIL Proces management

Wijzigingen met minimaal risico doorvoeren en goed laten landen in beheer zijn de lastigste Processen in de ICT organisatie. Projecten draven vaak te snel naar hun einddoel voor afronding en transitiemanagement naar beheer is vaak te uitgebreid om praktisch toe te passen. Beheer organisaties komen vaak in de problemen om de onafgemaakte en onvoldoende overgedragen projecten alsnog op de rit te krijgen. Praktische procedures en handvaten passen we toe vanaf het offertestadium tot in beheer name van nieuwe diensten en producten.

Outsourcing concepten

Welke ICT diensten kunnen worden uitbesteed en wat is de wijze waarop dit het beste kan.
Onze concepten geven inzicht in welke applicaties en onderdelen van de infrastructuur moeten meebewegen in het behalen van uw bedrijfsdoelstellingen. Rekening houdend met de interne kennis van de bedrijfsvoering en interne ICT expertise, brengen we in kaart welke ICT onderdelen middels eigen ondersteuning, externe expertise on-site of als dienst geheel geoutsourced kunnen worden. Bij uitbesteding van ICT diensten beschikken we tevens over concepten om de afspraken scherp neer te zetten op een manier die zorgt voor een sportieve bonus/malus die de samenwerking
positief prikkelt.